Sunday 4 December 2011

1 hari di kampung...

Assalamualaikum... kemarin aku dan keluarga pulang ke kampung ibu ku , sebab mahu jenguk kuburan arwah nenek ... first2 datang memang tidak sedap hati , tangan bergegar menandakan ada sesuatu akan jadi... rupanya tidak salah jangkaan ku ada something jdi... malam tu dalam bilik memang panas , jam pun dah menandakan 12 pg lebih sudah.. lepas tu kucing tu tidak berhenti mengiaw (ndk tau btul ka ndk , not sure) macam ada something saja malam tu , aku pun dengan bodohnya tengok ke arah kucing belang putih dia macam menengok ke satu arah ni , aku pun tengoklah masyaAllah , benda yang aku tidak pernah nampak selamanya ini aku nampak sudah apa bendanya ? Hantu gula-gula , faham juga kan ? Pocong orang cakap... First ni shock saja , aku pun takut di rasuk , dengan segera lari ke ruang tamu tempat ibu , pucat juga masa itu , badan rasa sejuk .. first benda ku aku dapat rasakan ada di bawah jamban (biasalah jamban kampung, tidak begitu moden lgi) memang takut juga dalam tandas tapi mahu tidak mahu kena juga , kalau simpan nanti dapat penyakit pula... ibu ni pula first tu tidak percaya lagi , sekalai kakak bangun cerita benda sama , cousin yang tadi selamba saja tutup tingkap yang terbuka jadi tidak berani sudah.. aku memang tidak dapat lupa oo ~ selalu nampak penanggal saja , kali ini hantu bungkus sudah.. ini membuatkan aku takut mahu balik kampung , ngeri joe ~ tiba - tiba pagi tu surah yang lupa jadi ingat sudah , alhamdulillah akan di hafal untuk hari2 selepasnya jika terserempak dengan benda-benda sebegitu (harap2 tu yang terakhir) , Selain itu , ada lagi perkara yang membuat aku kecewa , masa-masa mahu balik bandar sudah tadi.. cousin yang kononnya bestie 4ever ku ni layan orang lain , mungkin wajar juga sebab tetamu konon , tidak apalah kakak pun ingatkan tadi , kakak pun macam dapat rasa yang aku tu tengah-tengah kecil hati dengan cousin sendiri , dia pun ingatkan kawan bukannya 1 , nanti lepas SPM kalau ada rezeki masuk U atau Matrik dapat juga kawan baru , kawan mengikut peredaraan masa.. bila di fikir-fikirkan , betul juga , dimana-mana kita boleh dapat kawan...

So, ayat sabah hari ni..

1) ampus - lelah,asma..
2)Bida - buruk . cthnya : Kau main bola bida saja...

No comments:

Post a Comment