Saturday 29 October 2011

Ayat sabah untuk kamu..

Assalamualaikum... hari ini aku nak tulis entry pasal ayat sabah lah yang aku tahu , acctually aku ni orang sabah bah.. haahha untuk mngelak dari korang di buli oleh budak sabah hari ini aku pun mahu jugak lah kongsi bahasa sabah sama kamu yang bukan orang sabah lah... tapi boleh jugak bah kalau orang sabah yang sesat2 sikit tu mahu belajar sabah balik...cikgu cakap kalau mahu buat karangan mesti ada tujuan , biasanya kalau aku mahu buat karangan tujuannya adalah "Cikgu Suruh" kalau bukan cikgu suruh mana aku mahu buat hahaha... pemalas bah aku ini , apa boleh buat jadi diri sendiri lagi bagus dari pada jadi diri orang lain , so hari ini aku ada dua ayat mahu kongsi ayat pertama dan kedua itu adalah :

Limpas bah means , Tumpang lalu .

Mengolok means , Mengejek @ memperli .


thanx thats all lah untuk hari ini nanti kan ayat sabah yg baharu di entry yang seterusnya...

No comments:

Post a Comment